منتظرم تا انتظار به سر بکشد

منتظرم تا انتظار به سر بکشد

سبک زندگی

به نام خدا

سلام

ما در زندگی بار ها با دچار می شویم که احساس هایمان را نشان دهیم ؛ چون بعضی وقت ها اگر نشان ندیم امکان داره به خودمان أسیب برسونیم پس بهتر است که احساس هایمان را نشان دهیم . اما اینجا  به دو گروه میشود موضوع را تقسیم کرد.     

١) احساس هایی که باید بروز داد

٢) احساس هایی که نباید بروز داد

می خواهم امروز با مثال هایی توضیح بدم 

مثال برای ۱ :                                        

گاهی وقت ها نسبت به یکی از نظر های دوستانمان مخالفیم چون اصلا به شخصیتمان نمی خورد که اون جایی که دوستمان می گوید را بریم . در اینجا ما با دو راه مواجه هستیم. ١) بگویم بله.     ٢) بگویم نه  

ما در اینجا اگر بله بگویم فقط فقط به خاطر اینکه احساس کنیم اگر بگویم نه در جمع دوستانمان کوچیک میشویم به خودمان بد کردیم . در اینجا باید قاطع بگویم نه ( قابلیت نه گفتن) و احساسمان را باید بروز بدیم.

مثال برای ۲ :

گاهی وقت ها پیش می اید که دوستمان نمره خوبی نیاورده و پیش ما می اید و آز ما می پرسید نمره خوبی آورده یا نه. خب در اینجا ما میدونیم که نمره ی خوبی نیاورده دوستمان و ماهم نسبت به اینکه نمره خوبی نیاورده ناراحتیم ولی اگر تند بهش بگیم که مثلا اه چرا درس نخوندی و چرا نمرت بد شده ، خب به دوستمان چه احساسی باید به دست بده ؟

اما نکته برای مثال اخر

ما می توانیم اگر لحنه خوبی داریم و شیوه ی بیان درست را بلدیم کمک احساسمان را به همراه اینا جوری که دوستمان ناراحت نشود بگویم.

نویسنده : ایمان محمدیه

Iman Mohammadieh دوشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۳۹ ب.ظ ۱۸۱بازدید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی